Goblin priporoča: Doom 2016

Prvi Doom (1993) je bil LEGENDAREN špil; spletna skupnost fanov je mnenja, da je šele Doom 2016 njegov prvi pravi naslednik, čemu naj bi prav tako sledil Doom Eternal kot odlično nadaljevanje.

 

Pred igranjem novega Doom Eternal sem šel preveriti kaj je s špilom Doom (2016) in kaj je s skupnostjo ter ugotovil, da sta ID in Beteshda res ustvarila mojstrsko streljačino že leta 2016. Zanimalo me je ali je res tako dober kot pravijo objavljene ocene? Ali je morda sedaj celo boljši kot ob izidu :), saj so v skoraj 4ih letih izdali razne popravke in nadgradnje, ki so dvignili kvaliteto igre glede na njen štart? Tako sem upal in nisem se zmotil.



JE! (dober namreč) ...In kot navdušenec nad dobrim večigralstvom, mislim da se v le-tem skriva še več kot razkrijem v temu opisu...

Po 60 urah multiplayerja sem prepričan, da se je splačalo vložiti čas v to adrenalinsko, odpuljeno nažigačino Doom, ki ti da epske občutke kot demon slayer, ki ne pozna strahu in čigar sleherna celica telesa kriči I AM POWER! – prvi Demon ali Človeček ki pride iza fogla – Žbljam!

Moja uživancija in komentar pri igri z demoni.


V velik plus štejem igri, da sva s soigralko bila oba začetnika in da špil (kampanija in večigralstvo) še vedno dostavi za oba, tako zanjo kot zame – čeprav imava različne si pristope k igri :). Igra naju je tako pritegnila, da je z lahkoto prva gaming izbira za večer, po preigranih 50ih urah še bolj kot na začetku :).
Igrala sva na PS4 (TV55`, 40ms ozivnosti) in PS4 Pro (TV32`, 5ms odzivnosti). V obeh primer igra poteka gladko, se pa pozna, da je 40ms velika razlika v odzivnosti za tiste, ki želijo biti na vrhu lestvic.
Hvala Goblinu in Konzolkotu za sposojeni PS4 pro in igre ;)
Pri njih lahko poleg špilov, konzol in ostale opreme kupite tudi »garderobo« s špil motivi in ostalo robo, ki paše k igram. Igre, konzole in opremo tudi sposojajo in popravljajo, čistijo ter odklepajo!

Odlična eno-igralska izkušnja je samo uvod v epsko online izkušnjo, ki je podcenjena! In enostavno ni dobila dovolj pozornosti – to je moje mnenje.
Čar multiplayer-ja je vsekakor igra z Demoni. So zanimivi, vsak s svojimi napadi, sposobnostmi in šibkostmi, kar je dobra dodatna stimulacija, da zaženeš igro.
Različni načini igre (pobiranje duš po uboju, zamrzovanje nasprotnikov in odtajanje soigralcev, sektor – označeno področje, ki se premika po sobi kot fokus za osvajanje, zone - ki jih je potrebno osvojiti, klasičen team deathmatch ipd) skupaj z Demoni, power up-i in super močnimi orožji naredijo odličen nabor možnih uživancij in pristopov h igri. To ni samo prodajna fora za na škatlo ;)
Učna krivulja na srečo ni prestrma, sploh če prebereš ali pogledaš uporaben opis ali še raje vodič.


Med igro te navdihujejo tudi lov za power up ali boost-i, kot je quad damage, nevidnost, hitrost, regeneracija, epsko orožje kot je BFG ali nadhuda runa, ki te postavi v telo Demona ;) ...

Všeč mi je, da ni »relodanja« orožji in regeneracije zdravja in ščita. Orožja iz osnovnega arzenala so huda in jih še spoznavam.
Za pohvalit je število različnih pristopov, ki jih omogočajo različni si loudouti (nabori orožja) in Rune, ki so pasivna sposobnost, ki jo izbereš pred igro in med smrtmi. Nekatere rune sem omenil (so tudi v videu vodiču).
Prav tako izbereš loudout arzenal – dve orožji ter eno izmed naslednjega: teleporter, senzor gibanja ki vidi čez stene za par sekund, mino, škornje za boljše skakanje, neprebojni ščit, ki ga postaviš na želeno mesto ali eno izmed raznih granat.
Šanse za zmago v dvoboju so odvisne od količine vzetega zdravja – storjene škode. Idealno ustreliš, zamenjaš in ustreliš z drugo pokalico, vmes jim pa še kaj v glavo zabrišeš ali pa recmo uporabiš še škornje za skok :) in kar med letom obstreljuješ granat željne. Ja, res je dobr k padeš v flow!
Frizbi ;) Teleporter ki ga zalučaš omogoča, da presenetiš nasprotnike, jim prideš kar med bojem za hrbet ali se prezrcališ na boljšo pozicijo. Ko rata je zakon, al si pa v prepadu :). Spretni posamezniki lahko teleporter uporabijo, da hitreje pridejo do hudega orožja, power upov ali demonske rune – lušna prednost. Jako se dopade sredi boja uleteti nič hudega slutečim iza hrbta hehe.. itak sem dostikrat potem falil prve strele, ki največ štejejo. Boji se navadno hitro zgodijo in če fališ prve šanse, si kar naenkrat sam, oni pa štirje :)

Nadhuda orožja, ki jih pobiraš po sobi tudi, tako imenovana »one shot kill« orožja, imajo samo 6 nabojev. Tudi epska »motorka« ima samo 6 žaganj :).
Tu velja izpostaviti, da se tako pri motorki kot tudi pri igri z Demoni, ki udarijo ali jejo ljudeke opazi, da so programerji kodo nastavili tako, da ima igralec/igralka več možnosti, da »zadane« kot pri običajnih orožjih. To se opazi tudi pri glory killih, čeprav hvala bogu malo manj. Kaj je Glory kill? Ko si sovragu zadal dovolj škode, začne on/ona utripati in takrat mu lahko z meele-jem storiš mega uboj; tudi demonom :D – to je epski občutek, vse pohvale avtorjem!
Vsekakor je zelo vzdušno, ko se srečaš z Demonom ali BFG-jem – nemogoče jih je dolgo ignorirati, ker so res nevarni :). Ampak, ko se tega zaveš in uloviš flow igre, jo še bolj urno podruhaš ter jih obstreljuješ iz varne razdalje ali iz kritja (kampiranja skoraj ni, sobe so zasnovane temu primerno). Občutek, ko vam rata, je zakon! Spet pohvale avtorjem, ki nalašč igralce usmerjajo v sodelovanje, kar ni tipično za tak špil :)

Igra ne opozarja na veliko, če te nekdo napada iz hrbta (sicer vidiš oznako, da so te začeli napadati iza hrbta – če nisi ultra pozoren na to je že prepozno :), kar pomeni, da moraš v tej noriji ter epski vizualni-zvočni animaciji, biti zelo pozoren na male dražljaje, kot so te, ki kažejo na poškodbe iz zadnje strani in se zavedati da se ti bo kmalu kruta smert storila, če takoj dobro ne odreagiraš.

Prijetno presenečen ugotavljam, da se igra trudi vse te hude »igrače« lepo uravnotežit in sicer tako, da ni prevelike premoči na strani z enim ali več power up-ov. Če recimo sovrag dobi Demona, mi lahko uporabimo loadout Runo Demon hunter (aktivira se v času ko je Demon v igri), ki ti da »prk« kot je dodatna hitrost gibanja in silhueta Demona, ki je vidna skozi stene, kar ti da poleg lokacije še občutek kam se zna najverjetneje premakniti in kam je usmerjena njegova pozornost.
Ko je Demon aktiven, lahko vsi igralci vidijo Demonsko ikono z zdravjem na vrhu zaslona. Če poznaš posamezne Demone in njihove lastnosti ter načine napadov, veš česa se moraš paziti in kako napasti, da bo tvoja ekipa imela možnost uspeha. Po smrti Demona, se Demonska runa zaklene za nekaj sekund in je na voljo nasprotni ekipi, ki ni imela demona – če le-ta tega ne izkoristi, se Demonska runa odklene tudi za team, ki je že imel Demona. To so prizorišča mega klanja! To mi deli :)
Tako je zaželeno, da se taktično, ekipno odpravimo na lov, in ko nam uspe umret :) Demona, ima naša ekipa par sekund časa, da prednostno vzame Demona, če ga ostali igralci podpremo lahko obrnemo tok igre v svojo prid...
Če pogledamo, kaj se je med tem zgodilo z ostalimi power up-i ali hudimi orožji (ki se oboji pobirajo po sobi in imajo svoj respawn čas) – kdo jih je dobil in ali jih bo znal/znala uporabiti :)...vse skupaj postane zanimivo... Spet bravo razvijalci za uravnoteženost in za vse popravke v to smer skozi 3 leta in pol.

Sam zvok in občutek pri streljanju je hud, mirno lahko rečem da mi je šla samo ena stvar rahlo na živce s svojim zvokom in to je naprava, ki te opozarja, če je nekdo v bližini in je ena od možnosti, ki zasede tretji slot za »granate« v loudoutu. Prijetno presenečen sem bil kar par-krat, ko sem že mislim, da imam končno mnenje o orožju in sem ugotovil, da sem se motil. In to konkretno. Iskreno sem se večkrat ujel z nasmeškom in užival v izkušnji streljanja in premikanja po dobro narejenih nivojih - znova in znova!
Pričakujte suverenost v dinamiki lastne igre, tako v gibanju, skakanju, v uporabi vseh gadgetov in vseh alternativnih orožji, kasneje kot po 30 urah igranja :). Če ste začetnik, začetnica, naj vas ne skrbi, Doom vas hitro popelje skozi uvodni singleplayer (cca 10 ur) in ko kampanjo končate boste, če ste kot jaz, hoteli še! Skupnost deluje dokaj kulturno, nad pričakovanji za tako nažigačino.

Seveda se najde slaba volja, ampak to je del življenja. Igra kot je Doom pomaga, da se sprostimo. Ko nam rata, da si pustimo pasti v Flow igre in se ne sekiramo preveč, če ni vse popolno, je izkušnja čudovita. »Winning by relaxing«

Nekaj zmede sicer je, kar je za pričakovat, saj je igra zelo hitra in adrenalina v žili polna. Sicer nimam veliko kritik, vendar je sledenje soigralcem zelo težko, še posebej brez RUNE Life sign, ki ti kaže kje so tvoji soigralci in koliko zdravja in ščita še imajo nasprotniki, ki jih srečaš. Oboje je zelo koristno in lahko hitro pomaga pri odločitvi ali se splača ostati v boju ali je morda bolje da se umakneš in najdeš zdravje, metke in ščit.
Za začetnike ali samo ne-ogrete posameznike priporoča igra Armor runo, ki te postavi v igro s 5 hp dodatnega ščita, za vsako smert se ti ščit dodaja, vse do 25 hp ščita. Zaradi te rune tudi prejmeš manj škode od lastnih eksplozij, rocketluncher is my pal :)
Kot omenjeno sem skoraj veš čas igral s soigralko, s katero sva se zelo težko našla. Izkušenejši igralci imajo s tem vsekakor manj težav in tisti, ki hodijo okrog v skupinah, ponavadi dobijo dvoboje! Želim si, da bi sama igra omogočala, da lažje vidiš svoje soigralce (sploh če si s frendi v party-u, kar pomeni, da boste vedno igrali skupaj, če sta dve strani). S tem izboljšamo igralčevo izkušnjo. Nekaj najlepšega je, ko s skupnimi močmi drug drugemu pomagamo in tudi veselje po takem spopadu je temu primerno.
To, da ni »zemljevida« je dobro, saj to doprinese k bolj vzdušni izkušnji - za vsakim vogalom je lahko kako »presenečenje« :)

Glede na to, da Doom Eternal ne ponuja klasičnega multiplejerja, lahko predvidevamo, da bo Doom (2016) ostal aktualen še kar nekaj časa – seveda zaradi svojega dobrega multipleyer-ja.

No sedaj pa naprej na Doom Eternal....ajdi ...gremo igrat...:D

V priloženih vide-jih je razlaga začetka več-igralske izkušnje. Za vse tiste, ki radi najdete kak koristen nasvet kako bolje igrati brez preigranih 60 ur, se bo kaj našlo :)Vaših like-ov, komentarjev in sheranj bomo veseli :)

Prosim tudi vse bolj izkušene igralke ali igralce, da komentirajo - morda s svojimi posnetki :)? Če sem kaj narobe napisal, mi prosim sporočite, da popravim, ne se jezit ;).


Obilo užitkov, smeha in zdravja vam želimo!

Priporočamo:

Vodič kako pametno igrati multiplayer (v angleščini) in kaj priporočajo boljši igralci je jako uporaben

Vodiči (v angleščini) za dobro igro z demoni

Vodič po bolj uporabnih runah (za multiplayer)

 

 

 

  • sidebanner_kontakt.jpg
  • kje-smo.jpg